maandag 20 december 2010

Rekent af met: Slechte eigenschap

Beste lezer,

Als ik jou vraag, noem eens een goede eigenschap van jezelf? Dan weet je binnen no-time al gelijk een aantal te noemen. Vraag ik jou, noem eens een slechte eigenschap ? Dan moet je eerst even nadenken.  En je hoeft niet na te denken omdat je het niet zo gauw weet. Maar omdat je het liever niet wil weten! Want dat is toch niet leuk? We hebben ze allemaal, maar vaak doen we alsof ze niet bestaan. Ze mogen er gewoon niet zijn, terwijl ze er wel degelijk zijn. En gelukkig maar, want wat zou het saai zijn als je "perfect" zou zijn. Zo worstel ik al een tijd met 1 slechte eigenschap van mij. En dat is mijn "onzekerheid". 

En nu wil ik jullie gerust uitleggen waarom dat mij zo dwars zit.

Om te beginnnen, ik ben een vrouw die je moet leren kennen, of niet ! Die keuze laat ik altijd graag aan iemand zelf over :-)
Dat houdt dus in, ik ben in het begin vrij rustig, stilletjes moet altijd ff loskomen.  Hoe beter ik iemand leer kennnen hoe losser ik wordt. Komt het aard van 't beestje te voorschijn.  Ik kan namelijk naast het hele rustige ook heel druk zijn. Naast heel serieus ook knettergek. Naast lief zijn ook een ondeugd wezen.

Goed that's me!  Dan komt mijn onzekerheid naar boven, want niet iedereen snapt dat ik zo in elkaar zit. Mensen oordelen direct.... Oh die is stil dusssss blablalblabla.... En gelukkig zijn er ook mensen die het wel snappen.   Maar dan fucking paniek! Ik moet mezelf veranderen.  Want ojee ojee......

Nope  ik ben zo,  ik kan mezelf wel willen veranderen, maar dat gaat niet !

Onzekerheid, zorgt voor angst, iemand verkeerd kunnen begrijpen en daardoor een verkeerde conclusie kunnen trekken. Waardoor je heel fout overkomt zonder het zo te bedoelen.

Daarom reken ik "nu op dit moment" af met "onzekerheid"

Niet dat ik er vanaf zal zijn, maar er wel beter mee kan gaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten