woensdag 17 november 2010

Oefening baart kunst

Oefening baart kunst! Dat is iets wat ik met trots mag zeggen!

Gisteren  (16/11/2010) mocht ik een try-out spelen in de OpenBak Theater de Engelenbak te Amsterdam. Een dag waar ik ontzettend naar uit keek. Maar deze dag begon verdrietig, met het bericht dat een Collega van  Pat en tevens een goede kennis was overleden. Hier had ik een enorme schok van. En die grote schok in combinatie met spanningen voor de "eerste" tryout was geen prettige combinatie. Maar het was een dag waar ik naar uit keek, het zou mijn avond worden. Ik zou Schitteren, dat was een afspraak die ik met mijzelf gemaakt had.  Waar een wil is, is een weg. Oefening baart kunst. Dus ondanks het verdriet ging ik ervoor. Om 16.00 uur had ik mijn technische doorloop. Dit verliep vrij vlot, tenslotte is mijn materiaal belangrijker dan de rest erom heen.  Even koffie gedronken en het podium bewondert met hoe ik mijn stapjes zou zetten en dergelijke. Daarna nog Amsterdam door gewandeld, gegeten. De spanningen met het verdriet van kennis raasten door me heen. Ik was niet in mijn beste stemming (wat ook logisch was). Aangekomen in het theater de coulisse in, kennis gemaakt met Bas Grevelink, wat een toffe is dat ! Hij was de presentator van de avond. Mijn make up werd gedaan. En wachten tot de avond begon. De eerste artiest(en), de tweede, en toen werd ik aangekondigt. Mijn zenuwen waren in 1 klap weg! Ik heb heerlijk gespeeld, het was een fantastische tryout.   Lieve complimenten van de mede artiesten en van Bas. Vanuit het publiek kwam iemand die zei dat ie mij de leukste vond. Ook 1 iemand met commentaar maar dat soort mensen blijf je toch wel houden. Maar dat was er eentje en als ik kijk naar hoe fijn ik gespeeld heb en hoeveel positieve reacties. Ik ben dankbaar, dat het mij gegund was. Weer een schitterende ervaring rijker.  Lieve mensen die speciaal voor mij waren gekomen. Het was fijn. Ik heb alleen de hele nacht niet kunnen slapen. Ik was veel druk in mijn hoofd hahaha. Normaal slaap ik dan nog wel een uurtje, maar zelfs dat heb ik niet gered.......  Dus deze dame is moe en voldaan ! Op naar een volgende tryout die nog Schitterender zal zijn !

27/05/2010 theater Camuz te Leidschendam

1 opmerking: